måndag 14 mars 2011

teater


Hej på er alla bloggläsare! Idag ska jag berätta om en pjäs som vi i åk 8 och 9 i Lagstads skola har fått äran att se i vår skola på torsdagen 10.3.2011. Pjäsen kallas för ”Var blev ni av, ljuva drömmar?” och den enda skådespelaren, som också skrivit manus till pjäsen, heter Ingrid Söderblom. Hennes pjäs handlar om en ung kvinnas upplevelser under fortsättningskriget, hennes drömmar, fantasier och känslor. Jag har hört att pjäsen skulle vara baserad på skådespelarens egna erfarenheter, men jag vet inte om det stämmer.

Jag tycker att pjäsen var underhållande och sorglig samtidigt, och den var mycket realistiskt framförd, vilket fick mig att fundera på om pjäsen trots allt var verklighetsbaserad. Det kanske den var. Jag gillade pjäsen, både föreställningen och ljudeffekterna som hade blivit tillsatta via högtalarapparatur. Jag skulle gärna rekommendera pjäsen till människor av alla åldrar, den lämpar sig även för mindre barn (5+ år gamla,yngre barn kanske inte förstår). Det var en mycket välkommen omväxling i programmet i Lagstads skola och jag skulle uppskatta fler humoristiska pjäser i skolans dagsprogram alltid ibland!

Vill du veta meta läs om pjäsen på Unga teaterns hemsida!


-Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar