onsdag 16 februari 2011

Niornas vändagsfest


För första gången någonsin har vi en fest för bara niorna här på Lagstad. Jag har hört om att niorna för två år sedan tänkte på något liknande, men att det aldrig blev av. Som min moddalärare häromdan sa, så måste eleverna själv ta initiativ för att förverkliga sådant. Alldeles tydligt har det nu hänt, ikväll kl. 18 lyder startskottet och festen pågår ända till kl. 21. 

Själva idén föddes redan mycket före julen. Ett par elever gick till rektorn med förslaget och så var det bara att sätta igång. En specialgrupp valdes till den ärorika uppgiften att planera och fixa det hela. Tiden går snabbt och idag gäller det. Idag är det vändagsfest! Eller "lill lördag", niornas fest eller vändagsbal som den oxå kallas (egentligen får den inte heta bal pga att ordet bal skulle ge för stor press på folk att skaffa balkläder...).

Biljetten köpte jag för 3 euro redan förra veckans onsdag. Den är så fin! Det var faktiskt en av mina bästa vänner som designade dem. Ljusbrun/beige bakgrund med texten "niornas vändagsfest" och "black´n white + ngt rött". Det är ju "the dress code". Kiva med ett särskilt tema! Här ska festas loss! Enda problemet är att jag inte vet vad jag ska göra med mitt hår... ;D

/En förvantansfull tjej på nian <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar