fredag 4 mars 2016

Vi fyllde i gemensamma ansökan på tisdagen då vi hade studiehandledning. Det kändes väldigt okej att fylla i ansökan med mitt nya juridiska namn. Det otrevliga var könbeteckningen som kom fram då jag fyllt i mitt personnummer. Den var fel, och den stod där som ett helt ord. En bokstav skulle ha varit tillräckligt. Det är frustrerande att vi i Finland har lagar som gör det omöjligt för unga transpersoner att byta sin juridiska könbetecking. Annars var lektionen helt trevlig, och jag hoppas att jag kommer in till mitt första eller andra alternativ i GEAn.


-Elev åk 10-



En vanlig vecka på 10an.

Den här veckan har jag missat två skoldagar. På tisdagen fortsatte vi skriva på engelska- projektet som jag skall hålla inför klassen på fredagen, vi hade också en repetitionstimme i mattan inför provet på fredagen. Idag på torsdag skrev jag fysikprov på första lektionen,
på samhällsläratimmen har vi skrivit vår sista blogginlägg om massmedier, mitt tema är Donald Trump. Jag håller på att skriva det här på andra sista timmen, sista lektionen har vi modersmål där vi kommer att fortsätta med vårt reklamprojekt.

-Elev åk 10-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar