onsdag 28 oktober 2015

Tolernasdagen 28.10

Varje år har vi i vår skola en dag då vi jobbar extra mycket med respekt och tolernas. I år jobbade åk 1-6 med bland annat danser från olika länder och ordlös kommunikation. Eleverna fick jobba i blandade grupper och dessutom hade vi Rödskogs elever med oss. De flesta tyckte det var en rolig och annorlunda dag.
Här kommer några lite längre och kortare tankar och beskrivningar från elever i klass 3a.

Jag dansa hip-hop det var roligt.Vi andvände också teckenspråk det var också kul.
Jonas

Jag var först hos Amanda.Där pratade vi om vad du skall göra när det kommer någon som inte pratar samma språk som du.Så visade vi dramor utan att prata.Sedan var jag hos Mikael och där lyssnade vi på en saga och gjorde pussel av pappersbitar. En form var en katt.Efter det gick alla till sina klasser och sedan och äta.Sista passet var jag hos Lotta och Neta. Där dansade vi olika danser från olika länder.En av danserna var Salsa.
Julia 

Jag tyckte dagen var:
ok, ok, bra men inte helt bäst, lite konstig,  full med roliga saker, rolig, mera stationer, dålig och rolig, den va rolig, helt bra, bra, inte helt bäst, rolig, helt ok, bra, bra, rolig, helt ok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar