måndag 10 november 2014

Jag blir glad när någon...

Under en KiVa-lektion funderade vi i klassen på vad som gör oss glada. Detta är vad vi kom fram till:

Jag blir glad när någon säger "bra" till mig.
Jag blir glad när någon berömmer mig.
Jag blir glad när någon säger att jag har fint hår eller fina kläder. 
Jag blir glad när läraren i dansträningar säger t.ex. jätte fint hopp. 
Jag blir glad när man säger "hey" åt mig. 
Jag blir glad när någon tackar.
Jag blir glad när någon hjälper mig.
Jag blir glad när någon säger något snällt till mig. 
Jag blir glad när någon säger "hej" till mig.
Jag blir glad när någon säger att jag varit duktig eller gjort något bra.
Jag blir glad när någon säger att jag är snäll.
Jag blir glad när någon arg tränare inte är min tränare.
Jag blir glad när någon säger att jag är bra.
Jag blir glad när någon skriker "Tide!" och springer fram till mig.


Nikke och Karo 5A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar